2009. október 26., hétfő

Töredékek a jegyzetekből - ami elmondható


Ebéd előtt nem sokkal érkeztem meg a kolostorba és a többi oblátus érkezéséig (péntek kora délutánig) főleg a szobámban voltam. Az imát néha olvasással váltogattam.

"Mária a jobbik részt választotta." (Lk 10,42)

"Kiviszem a pusztába, hogy szívére beszéljek." (Oz 2,16)

"Nem kell mindent rögtön megmondani. Meg kell tanulnunk hordozni a következő lelki beszélgetésig."

"Csak csináld egyszerűen amit kell. Ne pazarold el az idődet aggódásra. A múlt elmúlt, a jövő szinte soha nem úgy történik, mint ahogy szeretnénk... Ilyen körülmények között a legjobb, ha azt csináljuk egészen jól, amit a jelen pillanat követel tőlünk, és bízunk a jövőben."

Urunk Színeváltozásáról nevezett Marie-Elisabeth (1948-1999) a pécsi Kármel perjelnője (az idézetek a Tisztaszívűek c. könyvből származnak)

Izsák testvér előadásának gondolataiból

"Ádám végtelenül engedelmes és szabad, végtelenül tiszta és termékeny, végtelenül szegény és gazdag volt"

"a valódi szeretetben a lélek az, ami a testet beborítja" - ezek is idézetek, de a forrásukat nem írtam fel

egy itt felfedezett könyv: A remeteélet iskolájában. Válogatott források és tanulmányok. (szerk. Baán Izsák és Xeravits Géza) Budapest-Bakonybél, 2005.

5 megjegyzés:

Náncsi írta...

Egy idézetet elvittem, ha nem baj, nagyon szívemhöz szólt most, olvasgatnám még:) Köszönöm, Ági

Romualda írta...

Hű, de gyors voltál! Tessék, tessék:)

Náncsi írta...

Többet vagyok ám itt mint gondolnád:)

Mirjam írta...

A Tisztaszívűek könyv nekem is megvan. Sokat lehet tanulni Erzsébet nővértől, és Marie-Elisabeth nővértől. Köszönöm, hogy megosztottad ezeket a gondolatokat(elnézést kérek, ha zavarja a tegeződés). Érződik az elmélyülés "illata".

Romualda írta...

Mivel a fórumokon általános a tegeződés (tudom, hogy vannak kivételek) én is ezt veszem alapértelmezettnek.